Klienci oczekują szybkiej obsługi, zwłaszcza w restauracjach czy barach. Dla wielu osób jest to nawet większym atutem niż sama jakość obsługi. Wygląda na to, że coraz większa część społeczeństwa woli pod tym względem lokale typu fast food. A czy koncepcja restauracji samoobsługowej, ze smacznym i zdrowym jedzeniem może być dobrym pomysłem na biznes? Sprawdź nasz tekst lub zajrzyj pod adres: https://www.lrspoland.pl/lokale-samoobslugowe-biznes-potencjalem,212.html.

Czy warto rozpocząć takie przedsięwzięcie?

Lokale samoobsługowe, choć jeszcze nie tak popularne w Polsce, są dobrą alternatywą dla restauracji typu fast food. Zaletą takich lokali jest dobra jakość jedzenia, szybka obsługa i przystępna cena. Restauracje samoobsługowe mogą okazać się świetnym rozwiązaniem dla osób odżywiających się zdrowo, jednak nie zawsze mających czas na domowe gotowanie. W lokalach samoobsługowych serwowane jest zazwyczaj jedzenie z danego kraju. Każdy więc może znaleźć coś dla siebie. Od kuchni tradycyjnej, po dietetyczne posiłki. Ciekawym pomysłem jest wdrażanie do lokali samoobsługowych potraw regionalnych.

Połączenie domowych posiłków z niską ceną i szybkością podania stanowi strzał w dziesiątkę. Lokale samoobsługowe są biznesem, na który warto się zdecydować. Duży potencjał tego typu biznesu powoduje, że lokale samoobsługowe spokojnie mogą mierzyć się z europejskimi restauracjami. Samoobsługowe restauracje są coraz chętniej wybierane przez Polaków, którzy poszukują miejsca ze zdrowym jedzeniem i przystępną ceną.

Dwa warianty lokalu samoobsługowego

Chcąc otworzyć swój lokal samoobsługowy można wybrać spośród dwóch typów lokalu. Jednym z nich jest jedzenie na wagę, gdzie klient sam komponuje swój posiłek na talerzu, wybierając spośród dostępnych składników. Następnie posiłek zostaje ważony przez pracownika, który od razu nalicza i odbiera należną kwotę za jedzenie.

Drugim wariantem jest tradycyjna restauracja samoobsługowa. Klient zamawia jedzenie przy kasie, a potem oczekuje siadając przy stoliku na swoje zamówienie. Gdy jest gotowe, obsługa informuje, aby odebrać posiłek. Jednak często trudno jest usłyszeć wołanie zza lady, z powodu głośnych rozmów w restauracji. W dodatku spożywanie posiłku przy nieustannym nawoływaniu klientów do odbioru jedzenia jest mało przyjemne. Na szczęście istnieje rozwiązanie eliminujące te wady.

Poprawa szybkości i jakości obsługi

System przywoławczy to innowacyjne rozwiązanie, które cieszy się uznaniem w coraz większej ilości lokalach gastronomicznych.
Dzięki temu systemowi możliwe jest zawiadomienie klienta o gotowości dania do odbioru. Opanowuje to chaos, który bardzo często panuje w restauracjach samoobsługowych. Klient po złożeniu zamówienia otrzymuje odpowiedni pager, który powiadomi klienta o konieczności odbioru posiłku. To wygodne rozwiązanie, bo klient nie musi oczekiwać na zamówienie przy stoliku. Może poruszać się z pagerem po restauracji, bądź wyjść na zewnątrz. Kiedy zamówienie będzie gotowe, zostanie wysłana wiadomość na pager i klient może udać się po odbiór zamówienia. System przywoławczy nie tylko poprawi atmosferę w lokalu, ale także usprawni pracę personelu i zminimalizuje pomyłki przy wydawaniu posiłków. Co więcej, w znaczący sposób zwiększy ruch w lokalu, a co za tym idzie, powiększy jego dochody.

Przewaga lokali samoobsługowych

Nowoczesne lokale samoobsługowe wyposażone dodatkowo w systemy usprawniające obsługę będą zyskiwać na popularności.

Usprawniają pracę oraz komunikację w punkcie samoobsługowym. Rozwiązania takie jak system przywoławczy są proste w obsłudze oraz bardzo dyskretne. Zapewniają szybki przekaz danych, co przyspiesza obsługę klientów. Z racji na wzrost popularności lokali samoobsługowych, zastosowanie systemu przywoławczego dodatkowo zwiększy prestiż lokalu, a także jego obroty.