Branża HoReCa od kilku lat przeżywa ożywiony okres wzrostu. Większa liczba turystów z całej Europy, przyjeżdżających do bezpiecznej Polski oraz nowe restauracje i bary tworzą wyzwanie dla właścicieli. Z punktu widzenia prowadzących biznesy z branży HoReCa do priorytetowych działań należy profesjonalna obsługa klienta. Kluczem do sprawnej i bez pomyłkowej pracy z klientami jest terminal dotykowy POS, służący do automatyzacji i ułatwienia pracy codziennej obsługi klientów. Jakie wady i zalety ma terminal dotykowy POS? Więcej w naszym tekście lub pod adresem: https://www.posiflex.com.pl/pl_zalety-i-wady-terminali-dotykowych-pos-w-branzy-horeca,211.html.

Jaki terminal dotykowy POS wybrać?

Aby dokonać najlepszego wyboru, należy posłuchać porad eksperta w dziedzinie produktów terminali dotykowych POS. Urządzenia te posiadają wyświetlacze o przekątnych od 10 cali do 17 cali. Profesjonalny terminal posiada wszystkie elementy wbudowane i pozwala na podłączenie zewnętrznego terminala płatniczego. W porównaniu z komputerem stacjonarnym nie zajmuje wiele miejsca, bo nie posiada uciążliwej obudowy komputerowej, jak w klasycznych komputerach pc. Terminale różnią się parametrami, tj. podzespołami bazowymi. Dodatkowo każde urządzenie wyposażone jest w inne oprogramowanie.

Wielkość terminali dotykowych POS jest nieco zróżnicowana. Uzależnione jest to od przeznaczenia i dostępnej przestrzeni w hotelu lub restauracji. Każde z urządzeń umożliwia regulację kąta pochylenia wyświetlacza dotykowego, tak by pracownik obsługujący mógł bez trudu obsłużyć klienta. Wybierając dotykowy terminal, nie musimy się martwić o warunki panujące w miejscu pracy, jak na przykład zwiększona wilgotność spowodowana pracą na ladzie blisko kuchni, czy też umiejscowienie w ogródku hotelowym pod parasolem na zewnątrz lokalu — wybierając odpowiedni model dedykowany do wybranych warunków. Urządzenia te są odporne na różne trudne warunki pracy. Najczęściej używanym elementem w terminalach będzie wyświetlacz dotykowy oraz terminal kart płatniczych.

Stąd należy wziąć pod uwagę, ofertę, jaką zaprezentuje nam ekspert dla naszego biznesu. Oszczędzanie w tej materii na zakupie komputera z ekranem dotykowym, nie jest dobrym pomysłem i może pomnożyć koszta obsługi i serwisu. Ostatecznie 90 proc. branży gastronomicznej oraz hotelarskiej korzysta z terminali POS.

Jak sprawdzają się terminale POS?

Właściciele korzystający z terminali dotykowych na pewno nie wyobrażają sobie innego rozwiązania. Oszczędność czasu poprzez szybszą realizację zamówień i zleceń jest czynnikiem decydującym. Bezawaryjna praca urządzeń oraz odporność na różne trudne czynniki zewnętrzne czyni je solidnym partnerem do współpracy. Wszechstronność tych urządzeń jest nieoceniona. Możliwość podłączenia kasy fiskalnej, dodatkowego ekranu dla klienta, drukarki czy też moduły Wifi to tylko przykłady dodatkowych rozwiązań. Bezpieczeństwo autoryzacji, polegające na wczytaniu z karty magnetycznej danego pracownika obsługującego na swojej zmianie dane urządzenie. Dowolna możliwość instalacji oprogramowania od tego do zarządzania rezerwacjami w hotelu po te, które umożliwiają zbieranie zamówień w restauracji i przesyłanie ich bezpośrednio do kuchni. Na pewno dla początkujących w branży, inwestycja w terminal jest kosztem dosyć intensywnym. Z kolei wybranie tańszych rozwiązań w większości przypadków okazuje się bardzo awaryjnym rozwiązaniem. Cierpią na tym klienci, pracownicy oraz właściciel. Dokonując kalkulacji ilości obsługiwanych klientów w miesiącu, łatwo policzyć stopę zwrotu, jakim jest terminal dotykowy POS. Jako racjonalna inwestycja w prężne działanie firmy, będzie to jedna z lepiej podjętych decyzji. Jeśli można ułatwić pracę w każdym biznesie i istnieją do tego narzędzia, to należy zawsze po nie sięgać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *