Praktycznie telemarketing znany jest prawie od zawsze, już w latach 50-tych znane były metody kontaktowania się z klientami poprzez telefony. Rozmowy z klientami i oferowanie im określonych towarów i usług. W Polsce telemarketinghttps://focustelecom.pl/blog/aplikacja-telemarketing/ – stał się najbardziej popularny w latach 90-tych. Wszystko to dlatego, że w tamtych latach można zanotować ogromny postęp techniczny. W miarę rozwoju internetu, rozwoju ogromnego procesu komputeryzacji, telemarketing stawał się coraz bardziej popularny.

POCZĄTKI

W miarę jak wdrażano nowe systemy, narzędzia i zastosowania, tak rosła w Polsce potęga telemarketingu. To właśnie w latach 90-tych poznano zasady działania IVR czyli Interactive Voice Response. To właśnie IVR stało się pojęciem całkowicie zmieniającym obsługę konsumenta, dzięki określonym technikom zmieniły się sposoby kontaktu z konsumentem, potencjalnym klientem.

Powstały automatyczne call center, które stały się interaktywnym łączem z klientami. Dzisiejszy postęp technologiczny daje coraz więcej możliwości i narzędzi telemarketerom i firmom prowadzącym sprzedaż przez call center.

Dzisiaj wiele firm uważa, że telemarketing to wizytówka firmy, to jeden z najbardziej skuteczniejszych sposobów na pozyskanie klienta. Dlatego oprócz telefonów stosuje się SMS y, Maile, ankiety, elektroniczne kontakty z klientami i rozmowy telefoniczne.

GDZIE NAJCZĘŚCIEJ STOSUJE SIĘ TELEMARKETING?

Najczęściej usługi i towary, w formie telefonicznej sprzedaje się w następujących branżach:
– ubezpieczeniowych,
– bankowych,
– meblarskich,
– motoryzacyjnych,
– medycznych,
– nieruchomości,
– windykacji,
– turystycznych i hotelarskich,
– administracji publicznej czy transportu i logistyki.

W PRAKTYCE JEST TROCHĘ INACZEJ

Zmieniające się z czasem usługi call service spowodowały, że dzisiejszy marketing telefoniczny wygląda trochę inaczej niż kiedyś. Nadal otrzymujemy telefony z propozycjami sprzedaży różnych produktów i usług, ale także wszechobecna stała się infolinia. Teraz to my klienci możemy kontaktować się z daną firmą, składać reklamacje i umawiać się na spotkania według swoich potrzeb. Nowoczesne usługi telefoniczne to dzisiaj kontakt obustronny, który jest bardzo przydatny i znacznie utrzymuje przy sobie klientów.

ODPOWIEDNIE NARZĘDZIA

Znaczny rozwój technologiczny spowodował, że na rynku jest wiele urządzeń pozwalających na prowadzenie nowoczesnego call center. Nowoczesne centralki, wirtualne centrale i ogromny rozwój internetu przyczynił się do dania ogromnych możliwości. Znane są dzisiaj video konferencje, nastąpił niesamowity rozwój usług telefonicznych, możliwa jest bardzo dobrą obsługę klienta, wprowadza się system helpdesk, popularne stały się różnego rodzaju infolinie.

OGROMNY ROZWÓJ

Usługi call center w dzisiejszych czasach mają się bardzo dobrze, ciągle rozwijają się, mimo, że czasami też spotykamy się z normalnym i dawnym telemarketingiem. Należy jednak wspomnieć, że i owi telemarketerzy też przez wszystkie lata istnienia call center przeszli odpowiednie metamorfozy. Dzisiaj są to ludzie dobrze znający podstawy psychologii, odpowiednio przygotowani do rozmów i wszelkich kontaktów z potencjalnymi klientami ludzie o wysokim stopniu kultury osobistej i nierozumiejący i nieznający pojęcia odmowy.

Zatem dzięki ogromnym zmianom, usługi telemarketingowe znacznie się rozwinęły i dzisiaj są jednym z najpotężniejszych narzędzi sprzedaży.

SĄ WADY I SĄ ZALETY

Rozwój usług call center przyniósł ze sobą wiele zalet owego zjawiska sprzedaży ale i kilka podstawowych wad.

ZALETY

Do głównych zalet należy duża oszczędność czasu, dzisiaj bardzo szybko istnieje jakakolwiek komunikacja pomiędzy sprzedawcą i potencjalnym klientem. Kontakt z klientem może odbywać się w wielu językach. Usługi te można zastosować w wielu branżach i w wielu przedsiębiorstwach. Kontakt jest łatwy i prosty nawet w miejscach, do których jest trudno dojechać czy dojść.

MINUSY

Minusem jest wciąż zła opinia usług telefonicznych i tele internetowych. Klienci wciąż uważają, ze próby wciśnięcia im czegokolwiek przez telefon to nachalne sposoby sprzedaży. Bardzo często wszelkie próby nawiązania kontaktów z klientami kończą się niepowodzeniem. Opinia o call center wciąż jest nienajlepsza. Uważa się, że krótka rozmowa to zbyt mało czasu by porządnie zastanowić się na daną ofertą.

ROZWÓJ PRZEZ LATA

Przez wiele lat usługi telefoniczne zwane telemarketing i call center zmieniały się i wciąż ewoluowały. Wszystko to stało się dlatego, że znacznie wzrosły możliwości internetowe i że bardzo rozwinęła się technika i komputeryzacja.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *