Cafe Kulturalna w lutym

Cafe Kulturalna proponuje na luty nieustająco żywe tempo. Wpadajcie do Pałacu!

 

06.02 sobota, 22:00 – BADBITCHES grają NAJGORZEJ // Impreza
wstęp: 10 zł

DJ Foka i DJ Ivvona aka BADBITCHES grają teraz rzadko, bo im się nie chce. Ale na koniec karnawału zagrają NAJGORZEJ, czyli dla wszystkich, którzy nie wyszli od Sylwestra z domu, trochę lęku skrytego pod maską pogardy, trochę czułości, trochę że jesteś inny niż wszyscy, trochę że lepszy, trochę że gorszy. Będą piosenki, które są straszne, a które bardzo kochają. Przyjdź w swojej najgorszej garderobie, nie maluj się, tańcz nie zastanawiając się czy umiesz, śpiewaj z resztą Evanescence – tutaj wszystko można, w dodatku bez beki – free yourself, the NAJGORZEJ is coming.

NAJGORZEJ, wbrew swojej nazwie, to jeden z najchętniej i najliczniej uczęszczanych cykli imprezowych w Kulturalnej. Bo każdy musi kiedyś odreagować.

07.02 niedziela, 21:30 – SINGAPORE SLING (Islandia) // Distorted Club // Koncert
bilety: 35 zł (w przedsprzedaży: http://bit.ly/1OtwrkS) / 40 zł (na bramce)

Wydarzenie na fb: https://www.facebook.com/events/919925131406391

Za sprawą prężnie działającego stołecznego cyklu koncertowego Distorted Club (w ramach którego w 2015 r. w Kulturalnej odbyły się wyprzedane koncerty NISENNENMONDAI i The Soft Moon) zespół Singapore Sling po raz pierwszy pojawi się w Warszawie, by promować swoje ostatnie wydawnictwo.

Singapore Sling:

Szybkie tempa, przesterowane gitary, ciężki wykop. Psycho-pop. Punk. Naprawdę ostra jazda bez trzymanki.
Singapore Sling raczej nie pasuje do ogólnego wyobrażenia o muzyce islandzkiej – zdecydowanie bliżej im do Velvet Undergound i Black Rebel Motorcycle Club niż do elfich wokaliz czy eksperymentów z elektroniką. Utrzymują bardzo wysoką poprzeczkę koncertową innych składów z wyspy, ale w wydaniu zdecydowanie bardziej mrocznym i psychodelicznym. Swoim występem na OFFie, jeszcze w Mysłowicach (2008 r.), wywarli niezatarte wrażenie. Ich najnowszy album ukazał się w 2015 r. pod wszystko mówiącym tytułem Psych Fuck, a historię zespołu najlepiej podsumowuje lider Henrik Björnsson: “The love and the hatred goes on, so we go on. And on and on.. Singapore Sling zrodziło się bowiem właśnie z miłości i nienawiści – miłości do muzyki z przeszłości (głównie rock´n´rolla) i nienawiści Björnssona do większości na co dzień otaczających go dźwięków.

Zainspirowany twórczością The Jesus And Mary Chain, My Bloody Valentine, Sonic Youth czy Suicide zespół powstał w 2000 roku. Swoje pierwsze trzy płyty wydał tylko w Islandii i USA, gdzie koncertował m.in. jako support Brian Jonestown Massacre i Raveonettes. W 2007 roku zagrali pierwszą trasę po Europie Zachodniej, czego owocem była współpraca z kultowym berlińskim labelem 8MM Musik (ma w swoim katalogu m.in. Tarwater), który wydał The Curse, The Life, The Blood – płytę-kompilację wybranych utworów z pierwszych trzech albumów.

12.02 piątek, 23:00 – Brutaż #48 // Impreza
wstęp: 15 zł

Kolejna odsłona kultowego już cyklu imprez Brutaż, organizowanego przez Jacka Plewickiego, znów zawita do Kulturalnej.

14.02 niedziela, 21:00 – Pustki // Koncert
bilety: 15 zł (z kartą warsaw.is) / 25 zł (z rezerwacją) / 30 zł (na bramce)

Rezerwacji można dokonywać poprzez dodanie się do NEWSLETTERA Cafe Kulturalna przez niniejszy link: http://on.fb.me/1wCnTML (lub poprzez kliknięcie stosownego pola w menu głównym na profilu klubu). Podczas rejestracji należy pobrać ostatni wysłany przez Kulturalną NEWSLETTER, który daje możliwość rezerwacji biletu.

Pustki - archiwum zespołu

Zespół wystąpi w mieście stołecznym po raz pierwszy z płytą Wydawało się. Usłyszymy nowości, takie jak singiel O krok czy Liczę do dwóch, ale nie zabraknie również Safari oraz innych piosenek wybranych spośród – 15-letniej już – twórczości Pustek w nowych, koncertowych aranżacjach. 

O Pustkach:

Zespół został założony w sierpniu 1999 roku w Ostrówku pod Warszawą przez gitarzystę Radka Łukasiewicza, perkusistę Grzegorza Śluza i śpiewającego basistę Janka Piętkę. Ponieważ próby formacji odbywały się w komórce zwanej kolokwialnie “pustkami, muzycy postanowili tak nazwać swój zespół – Pustki. Debiutancka płyta “Studio Pustki ukazała się w 2001 roku. Album zebrał wiele pozytywnych recenzji w muzycznej prasie, a promująca go piosenka “Patyczak zyskała status alternatywnego przeboju.

Niedługo po wydaniu debiutanckiej płyty, w 2002 roku, doszło do zmian w składzie. Zespół opuścili grająca na instrumentach perkusyjnych Milena Łukasiewicz oraz klawiszowiec Daniel Pigoński (który założył później takie formacje jak Elektrolot czy Polpo Motel). Nowym nabytkiem grupy został basista Filip Zawada. Janek Piętka, dotychczasowy basista, przejął natomiast funkcję klawiszowca. W tym zestawieniu personalnym nastąpił okres grania rozbudowanych, improwizowanych i w dużej mierze instrumentalnych kompozycji (występy m.in. na Festiwalu Wujek).

W 2004 wydany został wielowątkowy, eklektyczny album “8 Ohm, na którym oprócz standardowego rockowego instrumentarium można było usłyszeć dźwięki saksofonu, skrzypiec, fisharmonii i wibrafonu. Według samych muzyków był on wyrazem tzw. Muzyki Ściany Wschodniej. Na płycie “8 Ohm po raz pierwszy pojawiła się w składzie grupy grająca na skrzypcach i instrumentach klawiszowych wokalistka Barbara Wrońska.

W 2006 ukazała się trzecia płyta Pustek “Do Mi No. Przyczyniła się ona do popularności grupy dzięki przebojowym piosenkom takim jak “Telefon do przyjaciela, “Tchu mi brak, czy “Słabość chwilowa. Ukoronowaniem tej fali popularności był świetnie przyjęty koncert w ramach imprezy Open’er Festival w Gdyni 2006.

Oprócz nagrywania regularnych albumów zespół stworzył też muzykę do filmów “Doskonałe popołudnie w reżyserii Przemysława Wojcieszka, “Marco P. i złodzieje rowerów w reżyserii Bodo Koxa oraz do radzieckiego, niemego, przedwojennego filmu “Aelita, którego reżyserem był Jakow Protazanow. Pustki napisały też muzykę do spektakli “Cokolwiek się zdarzy, kocham cię, “Osobisty Jezus i “Dwoje biednych Rumunów mówiących po polsku, wszystkie trzy przedstawienia w reżyserii Przemysława Wojcieszka.

Na początku 2007 doszło do kolejnych zmian personalnych w grupie – najpierw zespół opuścił basista Filip Zawada, a kilka miesięcy później wokalista i współzałożyciel zespołu Janek Piętka. Zespół postanowił jednak kontynuować działalność, funkcję głównego wokalu przejęła Barbara Wrońska, a w kwietniu 2007 basistą został Szymon Tarkowski, znany z takich formacji jak Wiosna czy Płyny. Grupa postanowiła wówczas przenieść na stałe swoją działalność z Ostrówka do Warszawy.

Pod koniec 2007 zespół nagrał dwie piosenki na składankę “Wyspiański wyzwala, poświęconą poezji Stanisława Wyspiańskiego. Album promował utwór Pustek “Wesoły jestem. Drugi utwór Pustek na tym wydawnictwie to “Jakżeż ja się uspokoję, do którego nagrano również teledysk. 17 października 2008 ukazała się czwarta płyta grupy zatytułowana “Koniec kryzysu, promowana singlem “Parzydełko. Okazała się kolejnym przełomem w karierze zespołu, zdobywając jeszcze większą popularność niż jej poprzedniczka “Do Mi No. Zespół zebrał znakomite recenzje, został nominowany do wielu prestiżowych nagród, takich jak Paszport Polityki czy Fryderyk. Radiowa Trójka oraz popkulturowe pismo “Pulp uznały Pustki za zespół roku, a “Koniec kryzysu za album roku 2008.

28 października 2009 na rynku pojawił się nowy album zespołu Pustki zatytułowany “Kalambury. Tworzy go 12 piosenek z tekstami poetyckimi m.in. Danuty Wawiłow, Bolesława Leśmiana, Stanisława Wyspiańskiego, Tadeusza Gajcego czy Władysława Broniewskiego. Są to m.in. piosenki “Notes, “Znój, “Pożałuj mnie! i “Wiersz o szukaniu. Wraz z zespołem wykonują je zaproszeni goście – Katarzyna Nosowska i Artur Rojek.

W marcu 2014 ukazał się album Safari nakładem ART2 i Agora S.A. Płyta została nagrana przy udziale trzech producentów, a właściwie artystów brzmienia: BARTOSZA DZIEDZICA (m.in. Brodka, Lech Janerka), EDDIEGO STEVENSA (klawiszowca nieodżałowanego Moloko) oraz ADAMA TOCZKO, który od lat pracuje z zespołem. Safari uznane przez krytyków i publiczność pojawiło się we wszystkich najważniejszych podsumowaniach muzycznych roku 2014 oraz zostało nominowane do licznych nagród m. in : FRYDERYK czy Róże Gali.

W listopadzie 2015 ukazała się składanka Wydawało się, będąca podsumowaniem dotychczasowej, 15-letniej twórczości Pustek. Na płycie znalazły się dwa premierowe utwory O krok oraz Liczę do dwóch, a także zbiór najważniejszych piosenek z lat 2000-2015.

20.02 sobota, 21:30 – II Benefit na Manifę 2016: Pochwalone, Dog Whistle, DJ Foka, Kaka Demona // Koncerty i impreza
wstęp: od 15 zł (sugerowana kwota za wejście, można płacić więcej)

Nieformalna Grupa Porozumienie Kobiet 8 Marca zaprasza na imprezę, której celem jest zebranie funduszy na zorganizowanie Manify 2016. Zagrają:

Pochwalone:
Projekt wykorzystujący teksty funkcjonujące w tradycji ludowej i poezję tworzoną przez współczesne poetki polskie. O tym, co kobiet dotyczy i co je dotyka. Wspólnota doświadczeń, bunt przez pokolenia, moce, niemoce, zabawa i smutek. Nowe sensy na przecięciach. Różnorodnie muzycznie: czadowo i lirycznie, szybko i transowo, wrzaskliwie i melodyjnie.

Dog Whistle:
Jesteśmy specjalistkami od dwuminutowych piosenek granych na dwóch chwytach. Zaczynałyśmy w sypialni, w estetyce amerykańskiego lo-fi z lat 80., ale potem część setu zaczęłyśmy śpiewać po persku. Wykonujemy przeboje własne oraz między innymi hity irańskiego króla disco Arasha i dawne ludowe piosenki z prowincji Fars. Ostatnio poważnie rozważamy rozbudowanie techniki grania o trzeci chwyt.

Dj Foka (Małgorzata Halber):
czyli połowa najpopularniejszego dziewczyńskiego kolektywu didżejskiego w mieście, rezydentek Cafe Kulturalna – BADBITCHES. Dużo basu.

Ka Ka Demona
= artysta estradowy + agencja eventowo reklamowa + jutube + disco + party + płynne przejścia

22.02 poniedziałek, 18:30 – Premiera książki Góra Tajget Anny Dziewit-Meller // Spotkanie
wstęp wolny

Wydawnictwo Wielka Litera zaprasza na spotkanie z Anną Dziewit-Meller z okazji premiery powieści Góra Tajget. Rozmowę z autorką poprowadzi Michał Nogaś, dziennikarz Programu 3 Polskiego Radia, gospodarz audycji Z najwyższej półki. Fragmenty książki przeczyta Krzysztof Gosztyła.

25.02 czwartek, 21:30 – Beneficjenci Splendoru // Koncert
bilety: 20 zł (z rezerwacją) / 25 zł (na bramce)

BENEFICJENCI SPLENDORU PROMO

Nadchodzi czwarta już płyta warszawskiego zespołu Beneficjenci Splendoru dowodzonego przez producenta, multiinstrumentalistę i tekściarza, Marcina Staniszewskiego. Poprzednie trzy zostały docenione przez krytyków i fanów (każda wymieniana była w podsumowaniach najlepszych płyt roku), a grupa grała koncerty m.in. na OFF Festivalu, w radiowej Trójce i w dziesiątkach klubów.

Album SELLFIE będzie miał premierę 16 lutego. Z tej okazji zespół rusza w trasę koncertową po całej Polsce, którą rozpocznie występem 25 lutego w Cafe Kulturalna.

Koncerty to nasz żywioł, ale ich charakter się zmienił – zaczynaliśmy jako stricte elektroniczny band, ale teraz na żywo proponujemy mieszankę punkowego pazura i hiphopowej energii. Nie planowaliśmy tego. To bardzo naturalna ewolucja. Na scenie po prostu nie słychać tych wszystkich studyjnych smaczków. Liczy się energia i emocje. – tłumaczy koncertową filozofię zespołu Marcin Staniszewski.

Na nowej płycie Beneficjenci zapuszczają się w rejony hip-hopu, czego dowodem mogą być single: Prezydent Klenczon oraz najnowszy SELLFIE. Sporo tu potężnie brzmiących beatów i miażdżących basowych riffów. – Wbrew pozorom jestem wielkim fanem hip-hopu, ale nie tego paździerzowego o blokach i siłce. Bardziej ciągną mnie mniej oczywiste rzeczy w rodzaju Roots Manuva, Dalek czy Two Fingers, choć uwielbiam też takich klasyków, jak Gorillaz czy Beastie Boys – wylicza Staniszewski.

Beneficjenci Splendoru to zespół, który narodził się jako projekt solowy Marcina Staniszewskiego. W swoich piosenkach muzyk poruszał się na granicy poezji, chwytliwej popowej piosenki i elektronicznych eksperymentów. Według redakcji portalu T-Mobile Music Staniszewski zasłużył na wyróżnienie wśród młodego pokolenia muzyków (poniżej 40. roku życia), w kategorii piosenkopisarze.

W miarę nagrywania kolejnych utworów pojawiali się gościnnie znajomi muzycy (m.in. Anna Ruttar z zespołu Natanael, Adrianna Styrcz z zespołu Sinusoidal oraz Zofia Chabiera z zespołu Drekoty) aż pod koniec 2011 roku ostatecznie wykrystalizował się obecny skład koncertowy (na scenie Staniszewskiemu towarzyszą gitarzysta Wojciech Bubak i perkusista Robert Alabrudziński), który do tej pory wystąpił m.in. na OFF Festivalu, w radiowej Trójce i w dziesiątkach klubów w całej Polsce.

Muzyka Beneficjentów Splendoru regularnie pojawia się na antenie radiowej Trójki. Pierwszy wydany oficjalnie utwór Moje Studio został zamieszczony przez dziennikarza tegoż programu Piotra Stelmacha na kompilacji Offensywa. W lutym 2014 roku zespół wystąpił również na żywo w studiu im. Agnieszki Osieckiej.

Zespół wydał do tej pory trzy albumy: Trendywaty chłopiec (Kartel, 2009), Tęczy wybielacz (2011, Sony Music) i Bóg, Honor, Mam Talent (2013, Color My Sound. Najnowsza płyta będzie miała premierę 16 lutego 2016 roku i będzie nosiła tytuł SELLFIE.

26.02 piątek, 21:30 – 5. URODZINY BRAND NEW ANTHEM: Lilly Hates Roses x Oxford Drama x Milky Wishlake x BNA DJ Set // Koncerty i impreza
wstęp: 20 zł

Portal Brand New Anthem zaprasza na huczne obchody swoich 5. urodzin. Z tej okazji w Kulturalnej zagrają:

Lilly Hates Roses
Folk w ich wydaniu przybiera wiele twarzy, od popowej po rockową, a każda z nich przyciąga uwagę szerokiego grona odbiorców, o czym świadczyć może zainteresowanie KEXP czy NME. Ich inspiracje wychodzą daleko poza muzykę gitarową, choć wśród swoich guru wymieniają takie postacie jak Beck czy Sonic Youth. Mają na koncie dwie świetnie przyjęte płyty, w których produkcji udział brali m.in. Maciej Cieślak, Andrzej Smolik i Bogdan Kondracki. Jarek Szubrycht napisał o nich: Wszystkie fajne amerykańskie filmy o trudach dojrzewania chciałyby mieć ich na soundtracku. To jest właśnie ten typ słodko-gorzkich prostych piosenek o trudnych sprawach. Grali na wszystkich najważniejszych festiwalach w Polsce, a zagranicą dzielili scenę m.in. z Primal Scream czy Flaming Lips.

Oxford Drama
Niewiele karier w polskiej muzyce potoczyło się w tak szybkim tempie. Wystarczyło zaledwie kilka numerów, aby zwrócić na siebie uwagę zarówno słuchaczy jak i krytyków, a co najważniejsze – aby ich zachwycić. Chwilę później duet młodych wrocławian znalazł się w portfolio wytwórni Brennnessel, jednego z najprężniej rozwijających się labeli w kraju. Brzmienie, w którym mieszają się trip-hop, dream pop i ambientowo-balearyczna elektronika, błyskawicznie wyróżniło ich na tle wielu podobnych sobie zespołów. Wśród swoich idoli wymieniają Kevina Parkera, Morrisseya i Grahama Coxona, a wpływy tych postaci słychać na ich świetnym, debiutanckim albumie In Awe, jednym z najlepszych krążków minionego roku.

Milky Wishlake (koncert specjalny z okazji premiery płyty)
Pod tym pseudonimem kryje się pochodzący ze Śląska niezwykle obiecujący producent, wokalista, kompozytor i pianista, 27-letni Kamil Zawiślak. Ukończył konserwatorium w Rotterdamie w klasie fortepianu jazzowego, co zaowocowało powstaniem formacji Quantum Trio i albumem Gravity (For Tune, 2015). Jako Milky Wishlake zadebiutował pod koniec 2014 roku samodzielnie wyprodukowaną, 20-minutową EP–ką pt. Five Contemporary Songs, która zwróciła uwagę środowiska muzycznego i doprowadziła muzyka do podpisania kontraktu z wytwórnią NEXTPOP, stojącą za sukcesami takich artystów jak: BOKKA, Fismoll i Kari.

Brand New Anthem dj set
Grali na Open‘er Festival, Spring Breaku w Poznaniu, Krakowie i we Wrocławiu… czas na Warszawę! Będzie doskonała muzyka i gorący parkiet.

27.02 sobota, 21:30 – JWP i goście dla Karoli // Koncert i impreza
wstęp: od 15 zł (sugerowana kwota za wejście, można płacić więcej)

Zapraszamy na koncerty i imprezę wspierające akcję pomocy Karolina Waleczna. Zagrają: JWP i goście. Więcej szczegółów wkrótce na stronie klubu.

28.02 niedziela, 22:00 – Vök / support: SOXSO // Koncerty
bilety: 45 zł

Wydarzenie na fb: https://www.facebook.com/events/966280106776532

Vök

Vök tworzą Margrét Rán (wokal, gitara, instrumenty klawiszowe), Andri Enoksson (saxofon, syntezatory) i Ólafur Alexander (gitara, gitara basowa), a nazwa zespołu wywodzi się od islandzkiego słowa określającego przerębel“. Trio pochodzi z Hafnarfjörður, miasta, które podobno jest domem dla wielkich, ukrytych osad elfów. Mistycyzm i magia, która otacza ich rodzinne miasto odzwierciedlona jest w rozmarzonych melodiach, jak również w nierzeczywistym, niebiańskim wręcz wokalu.

Najnowszy utwór Waterfall okazał się hitem internetu tego lata, osiągając 60.000 odtworzeń na SoundCloud oraz trafiając do pierwszej dziesiątki HypeMachine Most Blogged Artists. Utwór pochodzi z epki Circles, wydanej na początku tego lata. Natarczywe bity, które znalazły się na płycie Circles zostały stworzone we współpracy z Biggim Veirą, geniuszem z GusGus oraz producentem The Pale Green Ghost Johnem Grantem.

Zespół Vök stał się rozpoznawalny w 2013 roku, kiedy to zwyciężył w prestiżowym islandzkim konkursie Músíktilraunir (Muzyczne Eksperymenty); w poprzednich edycjach jego triumfatorami zostali m.in.: Mammút, Monsters And Men oraz Samaris. Wkrótce po tym, zespół nagrał swoją debiutancką epkę Tension i wydał ją przez islandzką wytwórnię Record Records“ (później płyta była wydana przez amerykańską wytwórnię Musebox). Nagranie zdobyło mnóstwo pozytywnych recenzji. Jak pisze recenzent New York Times’a: Muzyka zespołu Vök charakteryzuje się wolnymi tempami inspirowanymi twórczością zespołu XX, szepczący kobiecy wokal, oszczędna a zarazem przestrzennie brzmiąca linia basu oraz pełne melancholii frazy. Dziennikarz Drowned in Sound napisał natomiast: Trio wypracowało własne brzmienie – unikalne, pełne emocji i nastroju.

W minionym roku Vök wystąpił na kilku znaczących festiwalach, w tym Eurosonic i Iceland Airwaves. Po zagraniu wspaniałego koncertu na festiwalu Roskilde i wielu występach na różnych letnich festiwalach, zespół Vök gotowy jest zagrać swoją pierwszą europejską trasę koncertową w lutym i marcu 2016 roku.

SOXSO

SOXSO to polski zespół muzyczny wykonujący muzykę elektroniczną, założony w 2015 roku w Katowicach przez Nataszę Ptakovą i Maćka Sawocha. Współpraca Nataszy i Maćka rozpoczęła się dużo wcześniej, bo w 2012 roku przy formowaniu projektu Natasza Ptakova. Z czasem duet postanowił rozwinąć swoją twórczość o nowe brzmienia pod innym szyldem i tak powstal nowy projekt o nazwie SOXSO. Muzykę SOXSO cechują elektroniczne, eksperymentalne dźwięki w połączeniu z emocjonalnym wokalem. Jedną z głównych części pracy nad materiałem są analogowe syntezatory, wykorzystane również w premierowym singlu Noise Wash. Z miłości do eksperymentowania głosem, a także inspiracji przełomem lat ’80 i ’90, powstała nowa jakość muzyczna na katowickiej scenie. Pracę nad singlem “Noise Wash dopełnił miks i mastering wykonany przez Bartosza Szczęsnego znanego z duetu Rebeka.

5kilo kultury jest patronem medialnym koncertu.

źródło: materiały prasowe

Treść z archiwalnej wersji strony, stworzona przez autora bloga.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.