Prowadzenie hotelu bywa dla wielu osób zajęciem z całą pewnością satysfakcjonującym, ale w ogromnym stopniu również frustrującym i mozolnym. Taka wydaje się być po prostu szara codzienność – trzeba tkwić w recepcji przez dobrych kilkanaście godzin dziennie i skrupulatnie odnotowywać kolejne rezerwacje, rozmieszczać gości w konkretnych pokojach i inne tego typu zajęcia, które dla większości właścicieli hoteli są przykrą koniecznością.Można by teraz zastanowić się i zapytać, jakim cudem radzą sobie z tym duże hotele. Odpowiedź na takie gdybanie jest bardzo prosta i zawiera się w dwóch słowach: program recepcyjnyhttps://www.gip.com.pl/systemy-hotelowe-i-gastronomiczne/hotele/.

Czy oprogramowanie może zarządzać hotelem?

Program recepcyjny to specjalny rodzaj oprogramowania, który jest dedykowany bezpośrednio hotelom. Jest napisany specjalnie dla wygody osób prowadzących hotele, a że powstał we współpracy z osobami z szeroko pojętej branży, jest on w stanie rozwiązać większość problemów, które trapią właściciela każdego hotelu.

Sprawa jest bardzo prosta – na początku program hotelowy należy odpowiednio skonfigurować i zindywidualizować. Nie ma najmniejszej różnicy, czy prowadzimy mały hotelik, czy coś na o wiele większą skalę – program dopasuje się do naszych możliwości i naszych potrzeb. Wprowadzamy więc wszelkie niezbędne dane – informujemy o ilości wolnych pokoi, o ich zróżnicowaniu i innych tego typu czynnikach.

Program rozwiązujący wszystkie problemy organizacyjne

Jak działa program recepcyjny? To dosyć prosta mechanika, ale nieziemsko skuteczna i niezwykle efektywna, a to z uwagi na to, że komputer jest po prostu zawsze na posterunku i może bez większego problemu obsługiwać nawet kilka operacji naraz. Program tego typu jest w stanie przede wszystkim totalnie zautomatyzować proces rezerwacji pokojów, biorąc przy tym pod uwagę absolutnie wszystkie czynniki i niuanse, o których pracownik mógłby zapomnieć.

Rezerwowanie pokojów hotelowych przez duże grupy osób jest zawsze bardzo problematyczne – przynajmniej wtedy, kiedy robi się to bez specjalnego oprogramowania. Z programem recepcyjnym pokoje będą rozdzielone w mgnieniu oka i w pobliżu siebie, w razie czego można też dokonać manualnej edycji na wyraźną prośbę klienta. Program jest także w stanie zająć się częścią formalności – automatycznie wygeneruje odpowiednią fakturę lub dokument sprzedaży.

Można się też pokusić o wymienienie kilku pomniejszych, ale równie istotnych funkcji: dopuszczanie automatycznych transakcji w walutach obcych, kontrola zużycia towarów i wspomaganie inwentaryzacji, współpraca z pakietem Microsoft Office i w końcu możliwość przedstawienia wszelkich statystyk w formie przystępnej, automatycznie generowanej prezentacji.

Nieodzowność programu recepcyjnego

Tytułowe pytanie można niniejszym uznać za w pełni retoryczne. Program hotelowy jest w dzisiejszych czasach wręcz niezbędny, by prowadzenie hotelu nie było zajęciem niezwykle monotonnym i przykrą rutyną. Jeśli te szczególnie uciążliwe czynności da się zautomatyzować i wykonywać w pełni wirtualnie, to grzechem byłoby nie skorzystać z takiej niezwykłej możliwości.