Obecność zwierząt w hotelu wzbudza w hotelarzach mieszane uczucia. Z jednej strony każdy zwierzak (nieważne: pies czy kot) stanowi źródło niekończących się problemów, z drugiej zaś akceptacja czworonogów mogłaby się przyczynić do zwiększenia dochodów obiektu (więcej informacji tu: https://www.chart.pl/news/zwierzeta-w-hotelu-tak-czy-nie/). Warto zatem poszukać takiego rozwiązania, które okaże się optymalne zarówno dla hotelowych gości, jak i dla właścicieli ośrodków. Nowoczesne oprogramowanie dla hoteli bardzo ułatwia całą procedurę.

Zwierzęta w hotelu – za i przeciw

Można wskazać sporo argumentów przemawiających na korzyść obecności zwierząt w hotelu. Najważniejszy to z pewnością ten, że nie każdy właściciel psa lub kota zdecyduje się wyjechać na dłuższe wakacje, jeśli musiałby w tym celu pozostawić swojego pupila w domu. W wielu gospodarstwach domowych czworonóg jest pełnoprawnym członkiem rodziny, nikt więc nie wyobraża sobie, że mógłby zostać tak po prostu zamknięty na kilkanaście dni w czterech ścianach (nawet jeśli miałby zapewnioną opiekę). Jeżeli więc właściciel hotelu umożliwi pobyt zwierzaka, momentalnie powiększy zasięg własnej klienteli – przyjadą do niego wszyscy ci, dla których wypoczynek bez pupila nie wchodziłby w grę. W innym wypadku tacy klienci zdecydują się na inny rodzaj wypoczynku (np. pod namiotem czy w przyczepie kempingowej) albo w ogóle zrezygnują z wakacji.

Minusy wiążące się z goszczeniem zwierzaków w hotelach również są jednak dobrze znane. Szczekanie i ujadanie psów potrafi być bardzo uciążliwe, z kolei koty mają tendencję do drapania mebli. Sporym problemem może się też okazać nastawienie pozostałych klientów obiektu do przebywania w nim zwierząt. Sceptyczni wobec czworonogów hotelarze spodziewają się lawiny skarg ze strony innych gości (zwłaszcza starszych) oraz narzekań, że pobyt w tym konkretnym hotelu przyczynił się do zaostrzenia ich alergii.

Poszukiwanie złotego środka

Niektórzy właściciele hoteli pozostają zatem nieugięci i nie zgadzają się na przyjmowanie zwierząt w obiekcie, nawet za cenę utraty części klientów. Pozostali jednak powinni znaleźć jakiś złoty środek.

Dobrym pomysłem jest na przykład wydzielenie części hotelu (dajmy na to, pięciu czy sześciu pokoi) i przeznaczenie ich dla gości przywożących ze sobą zwierzęta. Dzięki temu będą oni „zgrupowani” w jednym miejscu, co zminimalizuje ryzyko skarg ze strony innych podróżnych. W tych kilku pokojach można umieścić pewne udogodnienia dla czworonogów (np. akcesoria do jedzenia czy spania), a także zadbać o zasłony nieprzyjmujące włosów lub meble bez szczelin.

Dla lepszej organizacji należy też prosić klientów, aby w trakcie rezerwowania pobytu zaznaczali opcję przyjazdu z psem. Oprogramowanie dla hoteli zostało wyposażone w funkcjonalny system rezerwacyjny, który bez problemu podoła zbieraniu takich informacji. Okażą się zaś one niezwykle przydatne podczas doboru konkretnego pokoju dla gościa – gdyby okazało się, że wszystkie pokoje przeznaczone dla właścicieli zwierząt są już zajęte, można poprosić podróżnego o wybór innego terminu. Oprogramowanie dla hoteli da się zresztą zaprogramować tak, aby automatycznie wskazywało klientowi najbliższy dostępny termin.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *