Obecność zwierząt w hotelu wzbudza w hotelarzach mieszane uczucia. Z jednej strony każdy zwierzak (nieważne: pies czy kot) stanowi źródło niekończących się problemów, z drugiej zaś akceptacja czworonogów mogłaby się przyczynić do zwiększenia dochodów obiektu (więcej informacji tu: https://www.chart.pl/news/zwierzeta-w-hotelu-tak-czy-nie/). Warto zatem poszukać takiego rozwiązania, które okaże się optymalne zarówno dla hotelowych gości, jak i dla właścicieli ośrodków. Nowoczesne oprogramowanie dla hoteli bardzo ułatwia całą procedurę.

Zwierzęta w hotelu – za i przeciw

Można wskazać sporo argumentów przemawiających na korzyść obecności zwierząt w hotelu. Najważniejszy to z pewnością ten, że nie każdy właściciel psa lub kota zdecyduje się wyjechać na dłuższe wakacje, jeśli musiałby w tym celu pozostawić swojego pupila w domu. W wielu gospodarstwach domowych czworonóg jest pełnoprawnym członkiem rodziny, nikt więc nie wyobraża sobie, że mógłby zostać tak po prostu zamknięty na kilkanaście dni w czterech ścianach (nawet jeśli miałby zapewnioną opiekę). Jeżeli więc właściciel hotelu umożliwi pobyt zwierzaka, momentalnie powiększy zasięg własnej klienteli – przyjadą do niego wszyscy ci, dla których wypoczynek bez pupila nie wchodziłby w grę. W innym wypadku tacy klienci zdecydują się na inny rodzaj wypoczynku (np. pod namiotem czy w przyczepie kempingowej) albo w ogóle zrezygnują z wakacji.

Minusy wiążące się z goszczeniem zwierzaków w hotelach również są jednak dobrze znane. Szczekanie i ujadanie psów potrafi być bardzo uciążliwe, z kolei koty mają tendencję do drapania mebli. Sporym problemem może się też okazać nastawienie pozostałych klientów obiektu do przebywania w nim zwierząt. Sceptyczni wobec czworonogów hotelarze spodziewają się lawiny skarg ze strony innych gości (zwłaszcza starszych) oraz narzekań, że pobyt w tym konkretnym hotelu przyczynił się do zaostrzenia ich alergii.

Poszukiwanie złotego środka

Niektórzy właściciele hoteli pozostają zatem nieugięci i nie zgadzają się na przyjmowanie zwierząt w obiekcie, nawet za cenę utraty części klientów. Pozostali jednak powinni znaleźć jakiś złoty środek.

Dobrym pomysłem jest na przykład wydzielenie części hotelu (dajmy na to, pięciu czy sześciu pokoi) i przeznaczenie ich dla gości przywożących ze sobą zwierzęta. Dzięki temu będą oni „zgrupowani” w jednym miejscu, co zminimalizuje ryzyko skarg ze strony innych podróżnych. W tych kilku pokojach można umieścić pewne udogodnienia dla czworonogów (np. akcesoria do jedzenia czy spania), a także zadbać o zasłony nieprzyjmujące włosów lub meble bez szczelin.

Dla lepszej organizacji należy też prosić klientów, aby w trakcie rezerwowania pobytu zaznaczali opcję przyjazdu z psem. Oprogramowanie dla hoteli zostało wyposażone w funkcjonalny system rezerwacyjny, który bez problemu podoła zbieraniu takich informacji. Okażą się zaś one niezwykle przydatne podczas doboru konkretnego pokoju dla gościa – gdyby okazało się, że wszystkie pokoje przeznaczone dla właścicieli zwierząt są już zajęte, można poprosić podróżnego o wybór innego terminu. Oprogramowanie dla hoteli da się zresztą zaprogramować tak, aby automatycznie wskazywało klientowi najbliższy dostępny termin.