Projekty spersonalizowane, czyli wbrew masowym wyobrażeniom

Wytłumaczymy sobie najpierw czym są projekty spersonalizowane. To nic innego, jak dostosowanie określonej koncepcji do konkretnych potrzeb klienta. Mamy z tym do czynienia chyba w każdej branży, a jej przejawy mogą mieć wpływ nawet na ogromne procesy, jakimi są na przykład wybory. Nie tak dawno głośno było o reklamach na fb podczas kampanii wyborczych w USA, czy podczas referendum w Wielkiej Brytanii na temat wyjścia z Unii Europejskiej. Jeżeli nawet do dzisiaj nie ma twardych danych, że to one zdecydowały o wynikach, które zdumiały cały demokratyczny świat, to jednak wszyscy wiemy, że coś było na rzeczy. To nie ta skala, ale projekty spersonalizowane tym właśnie się charakteryzują. Odpowiadają na bardzo konkretne, indywidualne potrzeby osób, do których są kierowane.

Projekty spersonalizowane kierowane do konkretnej osoby

Projekty spersonalizowane to innymi słowy pewna odpowiedź na produkty w naszym otoczeniu, które są kierowane do większości odbiorców. I dotyczy to każdej branży. Mamy z tym kontakt nawet w sposób pośredni, kiedy otrzymujemy reklamy, zapytania ofertowe, kierowane do nas tak, że mamy wrażenie, że ktoś specjalnie pochylił się nad nami i – używając na przykład naszego imienia – składa nam propozycję kupna lub chociażby zapoznania się z ofertą danej firmy. Personalizacja w takich przypadkach sprawia, że odbiorca może czuć się wyróżniony, zauważony, a nawet doceniony. Jeżeli połknie haczyk, prawdopodobnie co najmniej zainteresuje się taką ofertą w odróżnieniu od tej, która nie proponuje takich metod.

Projekty spersonalizowane na przykładzie aranżacji wnętrz

Do tej pory projekty spersonalizowane omawialiśmy na takim dość dużym poziomie ogólności. Pokażmy zatem tego rodzaju rozwiązania na konkretnych przykładach. Wyobraźmy sobie, że rodzina kupuje mieszkanie i najmuje architektów, by jak najlepiej zaprojektowali wnętrza. Rodzina nie ma konkretnych wytycznych, ale dba o szczegóły, liczy się dla niej detal, nie ma jednak sprecyzowanych pomysłów. Architekci w związku z tym każde rozwiązanie omawiają z inwestorami, czyli rodziną. Dzięki rozmowom, dowiadują się coraz więcej, poznają ich gusta i potrafią oferować rozwiązania, które po konsultacjach, znajdują akceptację. Dzięki czemu całe mieszkanie powstaje nie według ustalonych standardów czy jakichkolwiek trendów, ale nabiera charakterystycznego wyglądu, który odpowiada potrzebom rodziny.

Poszukiwanie alternatywnych rozwiązań

Personalizacja oczywiście nie odbywa się tylko w takich przypadkach, jak ten omawiany wyżej. Wspominaliśmy wcześniej, że mamy  z tym do czynienia niemal w każdej branży. Szczególnie wtedy, kiedy okazuje się, że część społeczeństwa zaczyna być zmęczona masową produkcją. Szuka wtedy innych rozwiązań, a rynek jest już gotowy, by je zrealizować.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.